After We Fell
Film & serier

Anmeldelse: Den umulige kærlighed er stadig umulig

Af Julie Sofie Hauritz 2. september 2021
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Vi Unge har set filmatiseringen af Anna Todds tredje bog, ’After We Fell’, og du kan godt glæde dig til endnu mere drama, kys og romantik (og endda også et vildt plottwist!) – men du skal samtidig også være klar til at blive en smule frustreret og forvirret. Læs her, hvorfor.

(SPOILER ALERT! Læs ikke videre, hvis du ikke vil spoiles for filmen).

’After We Fell’ er endelig landet i biograferne (Yay!). Filmen er den tredje i Anna Todds ’After’-trilogi og handler om kæresteparret Tessa og Hardin, der hele tiden kæmper for den næsten umulige, men helt igennem fantastiske helt-ned-i-maven-kærlighed, som de har for hinanden.

Det handler filmen om
Tessa og Hardin er (heldigvis) stadig sammen i den nye film, men står over for en skillevej, der sætter deres forhold på prøve. Som vi blev introduceret for i ’After We Collided’, er Tessa blevet tilbudt et arbejde i Seattle, som vi i ’After We Fell’ finder ud af, at hun har takket ja til. Tessa har altid drømt om at bo i Seattle, så det virker som det helt oplagte valg for hende at tage afsted (yes girl, follow your dreams!). Tessas valg om at tage til Seattle skaber dog store problemer for parret, fordi Hardin ikke vil have, at hun tager afsted og (i hvert fald til at starte med) ikke ønsker at tage med hende.

Til trods for Hardins utilfredshed over Tessas valg om at tage til Seattle, og til trods for at have truet hende med at gøre en ende på deres intense forhold (av Hardin!), er parret stadig i tæt kontakt, da Tessa først er flyttet. Hardin besøger hende endda også en del gange i løbet af filmen og afslører i slutningen af den, at han (til trods for sin stædighed) faktisk gerne vil flytte over til hende alligevel.

Efter Tessa er flyttet, finder det meste af filmen sted i Seattle – med undtagelse af et par enkelte gange, hvor Tessa og Hardin tager til England for at være sammen med Hardins mor. Selvom parret tager væk fra deres vante omgivelser, forsvinder dramaet ikke – det følger faktisk (desværre) bare med dem.

Herudover kompliceres deres situation også yderligere, da både Tessas far vender tilbage, og da nye opdagelser om Hardins familie bliver udformet i et vildt plottwist, der med sikkerhed vil efterlade dine kæber på gulvet i slutningen af filmen. Dem vil vi dog ikke afsløre for dig – de er for gode til ikke at opleve selv. Trust us!

After We Fell

Ligegyldigt drama
Der er ingen tvivl om, at Tessa og Hardins kærlighedshistorie er "one of a kind” - og dog, "good girl meets bad boy" er blevet set mange gange før. Deres forhold er meget intenst og er særligt drevet af en ond cirkel af (unødvendige) skænderier og tilgivelser, hvilket også er, hvad vi oplever i ’After We Fell’ – stort set hele tiden faktisk.

Det, at parret hele tiden bliver uvenner over ligegyldige småting, kan undervejs i filmen godt blive en smule frustrerende. Herudover har filmen ikke rigtigt et plot. Derfor kan man, efter at have set filmen, godt sidde tilbage med en følelse af, at deres i princippet unødvendige skænderier (og deres mange, mange makeup-sex-scener) var det eneste, som filmen handlede om.

sød (...og overraskende)
Historien om Tessa og Hardin er - når alt kommer til alt - også helt igennem sød, og den har alle de elementer, som en kærlighedshistorie skal have: Romantik, drama, spænding og masser af store følelser. Parrets kærlighed til hinanden er kraftfuld, og det er lige før, vi kan mærke den på vores egne kroppe igennem skærmen.

Herudover er Anna Todd, forfatteren bag 'After'-trilogien, VIRKELIG god til at få os til at ville have mer', mer' mer' - og det er ingen undtagelse i 'After We Fell'. For eksempel efterlod både den første film 'After' og den anden film 'After We Collided' os med en cliffhanger. Det samme sker i 'After We Fell', som giver os følelsen af, at vi bare MÅ vide, hvad der sker - og det er ret fedt! Det har i hvert fald gjort, at vi allerede nu glæder os helt vildt til den fjerde film (som siges at skulle være liiige på trapperne).

Skal man se filmen, er det dog vigtigt at have tungen lige i munden, når man først giver sig i kast med den. For udover at skulle følge med i Tessa og Hardins onde cirkel af skænderier og tilgivelser, er det ikke altid lige let at finde ud af, om parret stadig er sammen - de har det i hvert fald med at efterlade hinanden et par gange i filmen, hvor man godt kunne tro, at de ikke længere var sammen (men spoiler: det er de). Herudover er en del af skuespillerne blevet skiftet ud i den nye film, så man kan altså ikke komme sovende til den.

Vi Unge giver filmen 3 ud af 5 popcorn.

After We Fell

MestLæste