Film & serier

Anmeldelse: ”The Rain” sæson 2

Af Selina Sander Jensen 16. maj 2019
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Vi har set de seks afsnit af ”The Rain” sæson 2, og de er SÅ spændende. Gør dig klar til både høj puls, kærlighed og drama – og til at blive irriteret. Læs her, hvorfor …

”The Rain” sæson 2 samler op, hvor sæson 1 sluttede: Rasmus er blevet smittet af den dødelige virus, og med Simone i spidsen flygter han, Lea, Jean, Patrick og Martin tilbage til karantænezonen – dog med Apollon lige i hælene, der er ude efter Rasmus. Med hjælp fra Simones og Rasmus’ far, finder de unge overlevende ly i en skjult base, hvor de blandt andet møder forskerne Fie og Jakob – og Jakobs søster, Sarah. Sammen arbejder de på at finde en kur mod den farlige virus.

Men Rasmus kan ikke kontrollere virussen, og den bliver farligere og farlige. Det giver store konsekvenser for alle vores hovedpersoner: For hvem skal bestemme, hvad der skal ske med Rasmus? Og er hans liv mere værd end alle mulige andres?

Simone vil naturligvis gå meget langt for at redde sin bror og finde kuren på virussen, men hun finder også ud af, at det er svært at beskytte ham, hvis han ikke vil beskyttes, og hvis de andre i gruppen er uenige i hendes beslutninger. Der er dog lige det, at Simone også går rundt med en stor hemmelighed. Hendes far har sagt til hende, at hvis Rasmus ikke kan kureres, så skal hun slå ham ihjel …

Alt imens gør Apollon ALT, hvad der står i deres magt for at få fingrene i Rasmus – de har nemlig helt andre planer. Og så er der en i gruppen, der vælger at gå så langt for de andre, at vi mister en karakter.

Ingen overlever alene

”Ingen overlever alene” er sæsonens tagline – og det giver virkelig god mening. For alle hovedpersonerne kommer virkelig på prøve og finder ud af, at de ikke kan komme igennem udfordringerne, som de står overfor, hvis de ikke har hinanden og holder sammen. Det budskab gør også, at det bliver nemmere at sætte sig i karakterernes sted. For hvis man (forståeligt nok) ikke kan relatere til, hvordan det er at skulle finde en kur for at redde verden fra en dødelig virus, så kan man relatere til, hvordan det er at være forelsket, være uvenner med sine søskende, venner eller kæreste, hvor langt man vil gå for at beskytte sine nærmeste, og hvordan man nemmere kan komme igennem svære situationer i livet, hvis man har nogen ved sin side. Og dét er netop det gennemgående tema i denne sæson: at holde sammen – også når det er svært!

Det er et rigtig godt budskab, men det er også i forbindelse med det, at man kan blive rimelig irriteret, når man ser serien. Det er nemlig ikke altid, at det går op for karaktererne i tide, at de bliver nødt til at holde sammen – og man ville ønske, at man kunne fortælle dem, at det IKKE går godt, når de prøver at klare tingene alene!

I ”The Rain” sæson 2 får du massevis af spænding, kærlighed (og nye romancer), sorg, drama og intriger. Og så er skuespillerne virkelig gode i deres roller – man får virkelig sympati og forståelse for deres karakterer og de dilemmaer, de står overfor. Derfor giver Vi Unge de seks afsnit seks ud af seks mulige stjerner. Og så krydser vi fingre for, at der kommer en sæson mere!

”The Rain” sæson 2 har premiere på Netflix i morgen den 17. maj. Hvis du slet ikke kan vente, så kan du se traileren lige her:

MestLæste