Vi har samlet ti tips til, hvordan du holder dig sund i skolen. Sæt i gang!

Læs også: Lav skinkemuffins til madpakken.

1. Hav altid frugt eller grøntsager med i din madpakke.

2. Sørg for at komme udenfor og få lidt frisk luft imellem timerne.

3. Cykl i skole hver dag, og hvis du har for langt til at cykle, så stig af stoppestedet før, så du kan gå det sidste stykke.

4. Brug idrætstimerne til at få svedt godt igennem. Jo mere du sveder, jo bedre er det. Måske får din idrætslærer endda øjnene op for din præstation og giver dig gode karakterer?

5. Vask hænder flere gange om dagen, så du får vasket alle bakterier væk.

6. Sørg for at få grinet hver dag. Det er nemlig rigtig godt for dit helbred at grine.

Læs også: Gode tips til sundhed.

7. Vær aktiv i frikvartererne. Spil rundbold, fodbold, stikbold eller andre boldspil med dem fra din klasse. Du kan også bare gå en tur rundt om skolen med din veninde.

8. Tag kun de bøger med, som du skal bruge. Du kan hurtigt få ondt i ryggen, hvis du bærer rundt på en alt for tung skoletaske.

9. Spis din madpakke hver dag. Det er nemlig ikke sundt at springe et måltid over.

10. Hav en flaske vand med hver dag, så du får nok væske. Man kan hurtigt glemme at drikke, når man er i skole, og vand er godt får både din krop og for, at du kan koncentrere dig i timerne.

Herunder kan du se, hvordan du gør lektierne lidt sjovere!

Gør lektierne lidt sjovere!