1. Luft ud på dit værelse, inden du skal i seng, så der er ny, ren luft på dit værelse.

2. Lad være med at drikke vand, lige inden du skal i seng. Så slipper du for at skulle tisse midt om natten.

Tag testen: Hvilken sove-type er du?

3. Det er en super idé at læse lidt, inden du skal sove, så plejer man automatisk at blive træt. (Især hvis du vælger fysik-bogen!).

4. Tæl får! Jep, det er en klassiker, men at tælle det ene søde får efter det andet kan hurtigst få dig i drømmeland. 1,2,3,4,5,6,7… Zzzzzz.

5. Skift tit sengetøj, så din seng virker indbydende og er dejlig at ligge i.

6. Ønsk dig en lækker hovedpude - det gør altså bare en forskel!

Læs også: Hvad sker der, når du sover?

7. Vend dit vækkeur, så du ikke kan se, hvad klokken er. Det vil kun stresse dig, hvis du konstant kigger på klokken.

8. Hvis du tager dig en lur i løbet af dagen, så sov ikke mere end en halv time, ellers bliver det svært at falde i søvn om aftenen.

Herunder kan du læse, hvordan du får styr på tankerne, før du skal sove!

Få styr på tankerne, før du sover