Er du træt af laaange, triste dage, hvor du hænger hen over bordet i timerne? Vi har fundet nogle tips til, hvordan du får den bedste dag i skolen med masser af sjov og energi. Tjek dem her!

Inden du tager i skole

Vækkeuret ringer, selv om du synes, du lige er faldet i søvn. Du udnytter snooze-knappen til det sidste, og du har ingen anelse om, hvordan du nogensinde skal komme igennem skoledagen. Her gælder det om at få gang i kroppen!

Stræk godt ud, så kroppen bedre kan vågne. Plask noget iskoldt vand i ansigtet eller tag et hurtigt brusebad. Du kan også sætte noget musik på med højt tempo og en glad melodi, så du bliver helt frisk og i godt humør. Vigtigst af alt: Få dig en god morgenmad eller en lækker smoothie, så du bedre kan klare timerne om formiddagen.

Læs også: Test - Hvor sund er din morgenmad? 

Det ringer ind

Du er knap nok stået ud af sengen, og nu vil din matematiklærer have dig til at udregne arealet af en cirkel. Suk, du er allerede ved at give op! Hvis du let mister energien i timerne, kan det være fordi, du ikke får nok væske. Sørg for at have en vandflaske stående på dit bord, så du kan drikke en masse vand i løbet af dagen. Prøv også at tænk på, hvad du har at glæde dig til senere. Måske skal du mødes med en veninde, dyrke din hobby, spise fredagsslik eller noget andet godt. På den måde bliver det lettere for dig at føle dig glad, selv om timerne er hårde.

Læs også: Hvorfor skal jeg drikke vand?

Det store frikvarter

Når du har spist din frokost, så tag din veninde under armen og gå en tur, så du kan få lidt frisk luft. Selv hvis det er koldt udenfor, er det stadig godt med en hurtig, lille tur. Luften i klasselokalet kan nemlig være ret tung, og det er supergodt at komme ud og se på noget andet end en tavle. Selv om du måske mest har lyst til at slænge dig i en stol et sted, vil det måske være bedre for dig at lave noget sjovt med dine klassekammerater - tag et spil bordfodbold, eller hør noget musik.

Træt eftermiddag

Efter frokost føler du dig fyldt med energi, og du har totalt meget mod på dansktimen, som bare kan komme an! Men der går ikke længe, før du igen rammer muren. Øv! Nu vil du egentlig bare gerne have fri snart. Send en sød og opmuntrende seddel til din veninde ved bordet bag dig. Måske sender hun en tilbage, som kan give dig et smil på læben.

Det er også en god idé at have tasken pakket med små, sunde snacks eller måske endda en ekstra madpakke, så du kan holde dit blodsukker og din energi oppe. Hvis I har små pauser, kan du bruge tiden på at hvile lidt. Det er faktisk supergodt at tage en ultrakort lur, hvis man er træt i løbet af dagen.

Læs også: Lav dine egne energibarer

Ligesom om morgenen kan din krop få brug for at strække ud om eftermiddagen, fordi du sidder så meget ned. Prøv det engang imellem i timerne, det siger din lærer ikke noget til.

Læs her, hvorfor det kan være nice at træne ude i kulden!

Derfor skal du træne ude i kulden