Mangler du tips til, hvordan du kan gøre den triste og grå hverdag meget bedre, så læs med her!

1. En god start på dagen
Sæt uret til fem minutter før, du skal op. Så har du tid til langsomt at vågne, og samtidig kan du tænke på alle de ting, du glæder dig til i løbet af dagen. Stræk din krop godt igennem, inden du står op. Så er du klar til at starte den skønne dag!

2. En masse energi
Sørg for at spise en lækker morgenmad, så du får en masse energi til at starte dagen med. Tænd for radioen, mens du spiser morgenmad, for musik kan påvirke dit humør, så du bliver mere positiv. Og lav så en lækker madpakke, som du kan have med i skole.

3. Vær i god tid
Tag ud af døren fem minutter før du plejer. Hvis du skal skynde dig, så bliver du hurtigere stresset, og det kan gøre, at du får en skæv og dårlig start på dagen. Nu har du tiden til at tage det stille og roligt.

4. Proriter dig selv
Gør det, som du har lyst til i løbet af dagen. Måske skal nogle af dine veninder på café, mens andre tager ud og shopper. Du skal vælge at gøre det, som du har lyst til lige nu, for på den måde lærer du at prioritere dig selv og dine ønsker.

Læs også: Tips til en lykkeligere hverdag.

5. Få sollys
Der er flere undersøgelser, der har vist, at lys kan påvirke dit humør. Derfor skal du sørge for at komme udenfor hver dag. Du kan jo gå en tur med din hund, cykle med veninderne eller tage en tur i parken, hvor du kan læse i en god bog.

6. Tænk på, hvad du betyder for andre
Tænk på alle de mennesker, der er omkring dig, og som holder af dig. Dine venner, familie, klassekammerater, kæreste, kæledyr og så videre er alle sammen med til at gøre dig til den, du er. Og tænk lige på, hvor meget du faktisk betyder for dem!

7. En god slutning på dagen
Sørg for at slappe godt af, inden du skal sove. Lad vær med at se fjernsyn eller sidde ved computeren. Prøv i stedet at læse en god bog eller høre noget afslappende musik. Det er også en god idé at tage et fodbad, inden du skal sove, så du rigtig får din krop til at slappe af.