mode

Er det her verdens mest vanvittige BH?

Af Stine Kærsgaard 21. marts 2016
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Det her er det vildeste, vi har hørt om længe – hvad bliver det næste?!

Vi spærrede godt nok øjnene op, da vi læste om den her nye sports-BH, for man kan vist sagtens sige, at vi ikke rigtig har set noget lignende før. BH’en har nemlig en slags kniv indbygget, som piger kan bruge, hvis de bliver overfaldet på deres løbetur … Ææh, say what?

Læs også: Digital fingerring kan hjælpe dig

Kvinden bag BH’en hedder Jennifer Cutrona, og hun opfandt simpelthen den her BH, da hun sidste år oplevede at blive overfaldet under en løbetur. Heldigvis slap hun væk, og hun kom ikke noget til udover selvfølgelig at få sit livs værste forskrækkelse – og løbe ville hun stadig! Dagen efter oplevelsen kom hun derfor en lille kniv i sin BH, og siden har det udviklet sig til en hel kollektion af ”selvforsvars-BH’er”, som man kan købe på nettet. Ud over BH’en med en indbygget kniv kan man nemlig også købe en pepper spray-BH.

Læs også: Ny dansk app får dig sikkert hjem 

Selv om vi da godt kan se pointen i den her BH, så er vi alligevel ikke tilhængere af, at piger skal løbe rundt med våben i deres sports-BH’er – eller i det hele taget bare have våben på sig nogensinde! Og helt ærligt, indbyggede knive lyder altså også farligt for én selv, ik’? … Vi har tusind spørgsmål.

Hvad tænker du? Var det noget med en sports-BH til selvforsvar?

Læs her, hvordan du kan bevare motivationen, når der skal trænes ...

Yay!Forblivmotiverettiltræning

Det er faktisk ikke alle, der har muligheden for at dyrke motion. Nogle har for eksempel skader, der gør, at de ikke kan træne. Hvis du har muligheden for det, så begynd at se det som et privilegium – du kan gøre noget supergodt for din krop og dit humør. Så hvorfor lade være?

Foto: Shutterstock

Hvis du skal forblive motiveret, er det som sagt superafgørende, at du finder en træningsform, som passer til dig. Start med at overveje, om du bedst kan lide at træne alene, eller om du er mere til holdsport. Det vigtigste er, at det er noget, du ser frem til og nyder, mens det står på.

Foto: Shutterstock

Mange mennesker har det med at gå ”all in”, når de først beslutter sig for at komme i god form. Men det er faktisk en dårlig idé, for lægger du for hårdt ud, er der en stor risiko for, at du falder af på den. Sæt realistiske mål, og træn ikke mere, end hvad din krop kan holde til! Hvis du ikke er vandt til det hårde pres, kan du også risikere skader. Og det er virkelig dumt!

 

Foto: Shutterstock

Noget der med garanti kan pifte din træningslyst op er gode playlister. Hvis du for eksempel elsker at løbe, kan det blive helt meditativt, hvis du samtidig hører god musik imens. Så kan du ovenikøbet også holde dig opdateret med alle de nyeste hits fra dine idoler – ret smart!

Foto: Shutterstock

Selvom du måske ikke lige har allermest lyst til at bruge din lommepenge på træningstøj, er det faktisk ikke en dum idé at invistere (eller ønske dig) noget lækkert træningstøj. Hvis du føler, du ser tjekket ud i et par tights eller har et par gode løbesko, fremmer det altså virkelig trænings-gejsten! Bliver du mere professionel indenfor dit område, kan du også begynde at investere i mere avanceret udstyr. Husk dog ikke at gå ud at købe en masse dyrt udstyr til en bestemt sport, før du er sikker på, du synes om den!

Foto: Shutterstock

Hvis du føler, du bliver ved med at falde af på træningen, så før eventuelt træningsdagbog. I starten af ugen kan du skrive dage og tidspunkter ned, så du præcis ved, hvad og hvornår du skal træne. For nogle vil det gøre, at de føler sig mere forpligtede til det, når det er skrevet ned, og det vil også blive lettere for dig at planlægge aftaler udenom træningen.

 

Foto: Shutterstock

Hvis du er et konkurrencemenneske, så find en sportsgren, hvor du enten skal konkurrere med dig selv (for eksempel din egen løbetid) eller med dine træningskammerater. Hvis du HADER at tabe, vil du med garanti øve dig en masse – og så kommer træningsmotivationen helt af sig selv!

 

Foto: Shutterstock

Et sidste råd kan være at gøre træningen til en social ting. Prøv for eksempel at lave trænings-aftaler med din veninde. På den måde forpligtiger I jer til at møde op, og det er ikke lige så let bare at blive liggende på sofaen, når der står en og venter…

 

Foto: Shutterstock

MegetMere