”Hvem ville slås for din kærlighed?” og ”Hvor godt kender dine venner dig?” er bare nogle af de quizzer, som HeroQuizz lokker med på Facebook, og mange af os falder da også i en gang imellem.
Læs også: Ordet, der giver dig flere likes på Facebook
Men der ER altså en bagside ved quizzerne, som de færreste kender til. For når du deltager i quizzen, så siger du nemlig også ”ja” til, at HeroQuizz må bruge dit profilbillede i forskellige sammenhænge som for eksempel i annoncer, der handler om dating og slankekure. Yikes!
Læs også: 15 ting du ikke vidste om Facebook
Så selv om du føler dig tryg på Facebook, så er det stadig vigtigt at have et vågent øje og være kritisk over for konkurrencer og quizzer og ALTID læse betingelserne igennem – også det der står med småt…
Her i galleriet kan du se, hvor meget de sociale medier har ændret sig igennem tiden:
Så meget har de sociale medier ændret sig


Facebook i 2004


Facebook i 2006


Facebook i 2011


Facebooks første app


Myspace fra start


Twitter i 2006


Twitter i 2008


YouTube i 2004


Sådan så Google ud fra start
... okay, måske er Google ikke et socialt medie, men det er da ret sjovt alligevel!