Det behøver ikke være besværligt at få veltrænede og stærke lår. Faktisk træner du dem nok allerede ret meget bare ved at løbe, cykle eller gå på trapper, men hvis du vil gøre en ekstra indsats for at styrke dine lårmuskler, kan du prøve at lave de tre øvelser her et par gange om ugen:

Læs også: Ny lår-trend hitter: Slut med thigh-gap

Lunges

Stå med samlede ben. Spænd i maven, og tag et langt skridt frem med højre ben. Bøj det forreste ben, så låret er næsten vandret, mens underbenet er lodret. Husk, at din ryg skal være rank hele tiden. Rejs det op igen, og gentag øvelsen med venstre ben.

Lav øvelsen 15 gange med hvert ben.

Squats

Stå med hoftebreddes afstand mellem dine ben. Spænd i maven, og bøj langsomt benene, mens du skyder numsen tilbage, som om du skulle til at sætte dig på en stol. Du skal helst så langt ned, at din numse er længere nede end dine knæ, men dine knæ må ikke nå længere ud end dine tåspidser. Rejs dig langsomt op, mens du spænder i balderne.

Gentag 20 gange.

Læs også: Det skal du spise, før du træner

Step ups

Find en skammel eller en kasse, der kan holde til, at du står på den. Stil dig med venstre fod på gulvet og højre fod fladt oppe på skamlen. Vægten skal være på den fod, der er på skamlen. Skub dig op, så din venstre fod kommer op i niveau med skamlen, og begge dine ben er strakt. Bøj langsomt i højre ben, så din venstre fod kommer ned på gulvet igen. Gentag øvelsen med venstre ben på skamlen.

Lav øvelsen 10 gange med hvert ben. 

I galleriet kan du få gode tips til at holde fast i motivationen til træne dine lår og resten af din krop:  

Yay! Forbliv motiveret til træning