Hvis du ikke er til alt for hård træning, så er yoga måske lige noget for dig. Her får du en masse gode grunde til at prøve den sjove sportsgren.

• Undersøgelser viser, at du faktisk får bedre lunger af at dyrke yoga. Når du dyrker yoga, skal du trække vejret ind gennem næsen, og langsomt puste det ud gennem munden.

• Du lærer at slappe af, så du måske kan undgå at blive stresset.

Læs også: Bliv sund med din iPhone

• Du træner både dine små og store muskler, når du dyrker yoga, så de bliver slanke, stærke og smidige. Du får endda brugt muskler, som du måske slet ikke vidste, at du havde.

• Yoga er skånsomt for kroppen, så risikoen for, at du overanstrenger kroppen, som du kan gøre ved andre sportsgrene, er meget lille.

• Du får en stærkere ryg, og du retter dig automatisk op, så du får en flottere kropsholdning, når du har gået til yoga.

Læs også: Få ro i kroppen med yoga, pilates og meditation

• Yoga er med til at stimulere blodets cirkulation i din krop, og det er blandt andet derfor, at yoga også styrker dit immunforsvar.

• Du kan både gå til yoga på et hold, men også dyrke det derhjemme. Der findes mange bøger og dvd'er, der viser dig, hvordan du skal gøre.

Se en video med yoga-øvelser her:

Læs her, hvordan du får styr på tankerne inden du skal sove: 

Få styr på tankerne, før du sover