Det er helt ideelt at dyrke motion udendørs om efteråret, da temperaturen er mere behagelig end om sommeren, men samtidig er det endnu ikke iskoldt. Her er nogle idéer til, hvordan du bedst muligt kan få rørt dig ude i naturen.

Gå-, løbe- eller cykeltur

Efteråret er perfekt til en gå- eller løbetur i skoven. Så kan du samtidig nyde det smukke syn af alle de flotte nedfaldne blade. Hvis du ikke er meget for hverken at gå eller løbe, kan du jo snuppe cyklen.

Test dig selv: Hvilken motion skal du dyrke?

Fej blade sammen i haven

Er jeres have fyldt med blade? Så kan du gøre dine forældre en kæmpe tjeneste ved at hjælpe dem med at feje dem sammen, mens du samtidig kan få lidt motion. Selv om det kan lyde nederen, vil de helt sikkert elske dig for det! Og hvis du gør det sammen med en veninde eller en af dine søskende, er det super hyggeligt.

Find en legeplads

Selv om en legeplads umiddelbart er et sted for børn, er de faktisk helt ideelle til styrketræning. Du kan for eksempel bruge en bænk som stepbænk. Hvis du har en lillebror eller lillesøster, kan du jo tage dem med. Så får du også lidt kvalitetstid med din søskende.

Meld dig til et motionsløb

Efteråret er sæson for masser af motionsløb. Find en distance og et løb, der passer dig, og meld dig til. Det er også mega-motiverende at løbe sammen med en masse andre.

Læs også: Træner du for meget?

Sjippe- eller hulahop-træning   

Det er super-effektivt og ret sjovt at træne med både sjippetorv og hulahopring, og det kan du nemt gøre udendørs. Faktisk er træning med hulahopring ideelt, hvis du gerne vil have stærkere mavemuskler.

I galleriet kan du se, hvad du skal spise efter træning!

Det skal du spise efter træning