Kendte

Her er de nye Instagram-regler

Af Oliver Kokholm Ungermann 17. april 2015
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Nu har Instagram ændret reglerne for, hvad der må være på de billeder, du deler. Få styr på de nye regler her.

Der har været meget debat om billederne på Instagram, hvor det har været svært at finde ud af, hvad reglerne egentlig er.

Læs også: Kylie Jenner: - Jeg er ikke mig selv på Instagram

Flere stjerner har forsøgt at tale for fri nøgenhed, og Miley Cyrus har stået forrest med sine gentagende billeder af hende selv uden bh på. Men nu er reglerne blevet skærpet.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

- Billeder af sex, kønsdele og close-ups af nøgne numser er forbudt. Nogle billeder af pigers brystvorter er heller ikke tilladte, hedder det nu i reglerne, som dog har enkelte undtagelser i billeder af bryster.

Læs også: Justin Bieber har mistet sin førsteplads på Instagram

De må nemlig gerne vises frem, hvis det er i forbindelse med amning eller kvinder, der har fået fjernet deres bryst på grund af en operation. Men resten skal altså væk.

Instagram har dog undladt at tage stilling til nogle af de andre type billeder, som også er blevet slettet for at ’overtræde reglerne’. Senest drejede det sig om et billede af en pige, der havde menstruation, som ikke blev accepteret. Hvad synes du om Instagrams nye regler?

Hvad synes du om Instagrams nye regler?

Detvidstedu(måske)ikkeomInstagram

Instagram blev skabt af to fyre i 2010.
Facebook købte Instagram for en milliard dollars i 2012.
Der er flest, der bruger Instagram i USA, Brasilien og Japan.
New York er den mest taggede by.
83 procent af alle delinger har et hashtag med i teksten.
De mest populære hashtags er #love og #selfie.
70 procent af alle, der er på Instagram, bruger app’en mindst en gang om dagen.
Der bliver trykket like 8500 gange I SEKUNDET på Instagram. Wow!
Og der bliver skrevet 1000 kommentarer i sekundet.
Og det mest likede billede nogensinde er Kim Kardashians og Kanye Wests bryllupsbillede, der har over 2,5 millioner likes.
Før Kim og Kanyes billede var det Justin Bieber, der havde rekorden for flest likes.
Filteret Mayfair er det filter, der giver flest likes til et billede. Vildt!
Nike og Starbucks er to af de brands, der bliver fulgt af allerflest brugere.
Det lyder helt vildt, men 37 procent af alle Instagram-brugere har aldrig delt et billede.
På trods af de mange seje filtrere, bliver de fleste billeder delt uden et filter.

Læs mere om