Skønhed

Denne creme er gået viralt på TikTok - og så koster den kun 95 kroner

Maria Frederikke Munch Thorgaard 26. oktober 2022
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
En fransk og prisvenlig creme er gået viralt på TikTok. Her er, hvad du skal vide.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Skønhedsprodukter, der går viralt på TikTok, er tilsyneladende kommet for at blive, og senest har en creme til bare 95 kroner fanget manges opmærksomhed.

Det er det franske mærke La Roche-Posays ’Cicaplast Baume B5’, der storhitter, og derfor lige nu kan melde udsolgt langt de fleste steder.

Den parfumefri ’Cicaplast Baume B5’ er egentlig en let reparationsbalm, som er god til at hele rifter og sår med, men det er ikke disse egenskaber, der gør den til et TikTok-hit.

For på TikTok viser brugerne, hvordan de anvender den som spot treatment på bumser, til slugging (altså som en natmaske, der holder på fugten i huden) og ikke mindst til at give den eftertragtede ’glass skin’ og 'glazed donut skin' – endnu et TikTok-fænomen, som model og stifter af hudplejemærket Rhode, Hailey Bieber, står bag.

Kort sagt dækker begge navne over hud, der strutter af fugt, og det er da også det look, cremen leverer.

Tænk dog på ’Cicaplast Baume B5’ som effekt, for den er ikke skabt til at fungere som en hudplejende dagcreme.

Selv tager vi den især i brug i de kolde måneder som en beskyttelsescreme på udsatte steder i ansigtet. Bruger du den på kinderne, fungerer den desuden glimrende som highlighter.

’Cicaplast Baume B5’, La Roche-Posay, 40 ml, 95 kr.

Artiklen blev første gang bragt på ELLE.dk. Dette er en redigeret version.

Læs mere om

MestLæste