Sneakers

De her sneakers har taget verden med storm

Adele Bennett-Larsen 30. august 2021
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Foto: MURIEL LIEBMANN 01
Lidl har lavet en ny modekollektion med badesandaler, sneakers, strømper og indkøbsnet. Men de populære sneakers til 111 kr. er allerede udsolgt i hele landet og bliver nu videresolgt for op til 10.000 kr.

"Så er de her" skriver Lidl på deres Instagram og deler et billede af deres farverige sneakers. Men sneakersene var der kun et øjeblik, for de er allerede total udsolgt!

De populære sneakers til 111 kr. er udsolgt i hele landet og bliver nu solgt for op til 10.000 kr. på Den Blå Avis. Der kan du også købe deres badesandaler, strømper og indkøbsnet i samme design.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Trendy, grimme og billige
Man kan blive i tvivl om, hvorvidt sneakersene er så populære på grund af, at designet er flot eller grimt. Ifølge fotograf og kreativ direktør, Frederik Lentz Andersen, så er skoene i hvert fald ”decideret grimme”.

- I virkeligheden tror jeg bare, at det er fedt, at de er grimme. For de er decideret grimme. Jeg tror, at der er et gran humor i at have den på, og det er en modreaktion til, at tingene skal være så dyre, fortæller Frederik Lentz Andersen til DR.

Og rigtigt nok som Frederik Lentz Andersen fortæller, så er de berømte sneakers og resten af Lidls kollektion superbillig; eksempelvis koster et par sneakers kun 111 kr. og et par badesandaler 45 kr. - hvis altså du kan få fingrene i dem i Lidl, ellers skal du af med lidt mere på Den Blå Avis, hvor items fra kollektionen sælges til alt mellem 200 kr. og 10.000 kr.

Men grimme eller ej så rammer Lidls sneakers en allerede eksisterende sneaker-trend, hvor sneakersene har chunky såler og er ”skøre at se på”.

- Der har i lang tid været en tendens til, at sneakers skal være lidt 'chunky' og skøre at se på. Det ser man også hos for eksempel Nike og Adidas. Og det er lige præcis midt i den tendens, at Lidls sko lander,” fortæller moderedaktør Chris Pedersen til DR.

Lidl er ikke de første til at skabe trend
Lidl er ikke alene om at være interesseret i at skabe modetrends, trods de normalt ikke gør sig i tøjmode. Møbelkæden IKEA lavede i 2020 en moderne version af deres ikoniske blå indkøbspose i miniature størrelse inspireret af det franske designermærke Jacquemus.

Lidls nye modekollektion med badesandaler, strømper, indkøbsnet og sneakers er blevet revet væk på ingen tid, og de populære sneakers til 111 kr. bliver nu solgt til op til 10.000 kr. på Den Blå Avis.

Foto: @anjacamillaalajdi

IKEA har dog omvendt også været en inspirationskilde til design. I 2017 udgav det spanske designermærke Balenciaga en blå lædertaske inspireret af IKEAs blå indkøbspose. Tasken kostede dog 15.000 kroner (!!!), hvor IKEAs indkøbspose kun koster 5 kr.

Lidls nye modekollektion med badesandaler, strømper, indkøbsnet og sneakers er blevet revet væk på ingen tid, og de populære sneakers til 111 kr. bliver nu solgt til op til 10.000 kr. på Den Blå Avis.

Foto: PR

Den seneste trend er designmærket ARKK, der har udgivet en sneaker i samarbejde med Faxe Kondi i Faxe Kondi-tema. Sneakeren blev udgivet fredag d. 27. august 2021 og er (desværre for alle Faxe Kondi fans) udsolgt nu.

Den nyeste trend er designmærket ARKK, der har udgivet en sneaker i samarbejde med Faxe Kondi i Faxe Kondi-tema. Sneakeren blev udgivet fredag d. 27. august 2021 og er (desværre for alle Faxe Kondi-fans) udsolgt nu.

Læs mere om

MestLæste