Mit liv

Sådan bliver du en stjerne på fritidsjobbet

Af Susie Pedersen 10. august 2016
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Når man er helt ny på arbejdsmarkedet, er det lidt svært at vide, hvordan man skiller sig ud på en god måde. Men vi har samlet de bedste tricks til dig.

Vi har samlet de allerbedste råd til dig, der lige har fået et fritidsarbejde, så du kommer bedst muligt i gang. Eller måske dig, der allerede har et arbejde, men som gerne vil skille dig positivt ud fra mængden.

Tag testen: Hvilken type job passer bedst til dig?

Der er nemlig en masse ting, du kan gøre, så både dine kollegaer og din chef lægger mærke til, at du er en stjernemedarbejder.

Læs også: 7 ting, der skaffer dig det fedeste fritiddsjob

Se de syv råd i galleriet herunder, og bliv klar til at tage på arbejde.

Sådanbliverduenstjernefritidsjobbet

Behøver vi næsten at sige, hvor vigtigt det er at komme til tiden? Det gælder selvfølgelig også, når du møder på arbejde. Måske er nogle afhængige af, du kommer, så de kan få fri. Faktum er, at det ALTID er god stil at komme til tiden.
Hvis du bliver spurgt, om du har tid til at tømme en kasse eller lige tage en ekstra kop te med på tilbagevejen, så skal du selvfølgelig sige ja, hvis du altså har tid og mulighed for det. Man skal ikke være for fin til at hjælpe andre, også selv om det en gang imellem betyder, du skal lave nogle andre opgaver, end du egentlig er ansat til.
Når du er på arbejde, så sørg for, du laver dit arbejde grundigt. Ingen chefer kan lide sløseri.
Du er ansat til at varetage nogle bestemte opgaver, og du er vigtig – ellers havde du ikke været ansat. Du kan fjolle med veninderne i din fritid og i frikvarterene, når I er i skole. Luk snappen ned, og tag dit arbejde seriøst, mens du er der.
Når du møder ind på arbejde, er det en god idé at tage de positive briller på. Der kommer mange gode ting ud af at være vellidt, og det bliver man nemmest, hvis man er sød og imødekommende.
Det er ikke så smart, hvis man overhovedet ikke kan sige nej. Hvis din chef, eller en af dine kollegaer, spørger dig om hjælp, skal du sikre dig, at du rent faktisk kan nå at hjælpe dem. Ellers er det lose-lose for jer begge.
Hvis du gør dit arbejde så godt, du kan, så er du allerede en stjerne. Du må ikke spilde din tid på at tænke, om du mon gør det godt nok. Der er helt sikkert en rigtig god grund til, det var dig, de ansatte!

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs mere om

MestLæste