Helbred & balance

20 tips til en gladere hverdag

Af Stine Kærsgaard 8. juli 2015
Bemærk at denne artikel er mere end et år gammel.
Nogle gange er det de helt simple ting, der skal til, for at man er glad i sin hverdag. Læs med her, og følg de gode råd.

Du ved det måske allerede, men nogle gange er det godt lige at blive mindet om de ting, der gør dig glad i din hverdag! Faktisk handler lykke ikke om dyrt tøj eller om at være populær i klassen – ting som velvære, smil og et realistisk syn på livet er faktisk noget af det, som gør os allergladest i hverdagen.

Læs også: Sund morgenmad hele ugen

Læs alle 20 tips i galleriet her – så er du godt på vej!

20tipstilengladerehverdag

Drop de negative tanker. Hvorfor ikke tænke på alle de gode ting ved dig selv i stedet for alle de dårlige?

Sig nej til de ting, du ikke har lyst til. Du bliver ikke glad af at gøre noget, du ikke har lyst til bare fordi, det gør andre glade.

Vær sammen med dem, der gør dig glad. Det kan være din veninde, kæreste, mor, tante, hund eller hvem det nu er, som du har det godt med.

Husk at være realistisk. Det er okay at drømme, men du må ikke skuffe dig selv med for store drømme.

Når du er alene hjemme, så gør det, du godt kan lide. Hyg dig med en sjov film, lav ansigtsmasker, læs en god bog, drik varm kakao og hvad du ellers kan finde på.

Husk, at det er okay at have dårlige dage. Ellers ville der jo ikke være noget ved de gode dage!
 

Læg mærke til folk, der smiler til dig på gaden.
 

Selv om lommepengene er små, så husk at købe noget engang imellem, som gør dig glad. Måske en bluse, du længe har ønsket dig.
 

Gør ting, der får dig til at grine. Se sjove film eller fjol med veninderne.
 

Piger tænker alt for meget på deres krop. Nyd din krop som den er. Ingen er perfekte!

 

Lad være med at sladre om andre. Det kan give dig dårlig samvittighed og få dig i dårligt humør.

 

Husk, at det er helt okay at gøre alle de "forbudte" ting engang imellem som at spise kage til aftensmad, spise to pizzaer på en dag og droppe alle grøntsagerne til aftensmaden.

 

Gør de ting, du godt kan lide. Hvem har sagt, at du skal ud på kedelige løbeture eller tilbringe en hel dag med din irriterende lillebror?
 

Lad vær med at bekymre dig om, at du ikke har haft en kæreste, ikke har prøvet at kysse eller haft sex. Hvad skal du nå? Din tid skal nok komme!

 

Lad være med at sammenligne dig med alle andre. Du fokuserer måske på alt det gode ved andre, men husker du også, at de også har fejl?

 

Sæt dig realistiske mål. Du kan hurtigt blive ked af det og skuffet, hvis du sætter dig mål, du aldrig kan nå.
 

Forkæl dig selv med massage, ansigtsbehandlinger, spabad, fodbad og brug en lækker creme til din krop hver dag.
 

Lyt til musik, der gør dig glad. En god idé er at have din telefon med dig overalt. Hvis du lytter til din yndlingsmusik, er det måske okay at vente på bussen i en halv time.
 

Dyrk motion. At cykle eller gå en tur tæller også. Du får mere energi og overskud af at dyrke motion.

 

Lad være med at gøre alting i sidste øjeblik. Du slapper mere af og bliver ikke så stresset, hvis du lader være med at udskyde alting til sidste øjeblik!

MegetMere