På de sociale medier går flere lige nu amok over en ny reklame fra producenten Mattel. Reklamen gør folk superglade, fordi den skiller sig så meget ud fra andre reklamevideoer – den gør nemlig op med de klassiske køns-stereotyper ved at have en dreng med i videoen, som elsker at lege med Barbie.

Læs også: Se sejt Barbie-budskab 

I videoen bliver der reklameret for ”Moschino Barbien”, og man ser to piger og en dreng lege med den. Alle tre børn fortæller, hvor godt de kan lide Barbien, og den lille charmerende dreng udbryder blandt andet, at den er ”SÅ fierce!”

Folk har på de sociale medier gjort udtryk for, hvor fedt, de synes, det er, at Barbie nu har inddraget en dreng i deres promovering, og at det er et godt eksempel på, hvordan man kan undgå kønsstereotyper i reklamer.

Læs også: Barbie-profil gør grin med Instagram 

Vi synes også, det er fedt, og han er jo vildt cute!

Her i galleriet kan du læse om seje stjerner, der er åbne om deres seksualiteter:

Seje stjerner, der er åbne om deres seksualitet